להפנט פעילי שמאל

חללים שחורים ותמונות חלקיות חייבים להתמלא, ככה המוח שלנו עובד. תמיד להשלים את הסיפור. המוח לא מניח לי. הוא חייב להבין את ההיגיון והמניעים של פעילי שמאל. סקר או מפקד כלל ארצי שיקיף את כולם בלתי אפשרי בפועל, גם כי ההגדרה עצמה של איש שמאל לא ברורה וחדה. האם מדובר באיש שמאל לפי השקפה חברתית-כלכלית, תפיסת השוויון המגדרי, לפי החלוקה של הפתרון המדיני, רמת ההכנסה והשיוך הסוציו-אקונומי או רמת האקטיביות ? שלא לדבר על זה שיש שמאל אפילו בימין.

סוגי פעילי שמאל
על פעילי שמאל מהסוג הסוציאלי שומעים בעיקר בהקשר של הפליטים מאפריקה והקהילה הגאה. שום מילה על שרה החד הורית משדרות או דימונה שעובדת עשרים שנים כפועלת במפעל ייצור ומרוויחה 18.90 שקל לשעה ושום נחמה או אקטיביזם לשבטים שנמחקים בסכסוכים באפריקה. בתחום הזה רמת הפעילות מזערית אם בכלל.

פעילים או יותר נכון פעילות שמאל פמיניסטיות אפשר לפגוש רק כשעוד משרד פרסום מרוויח פרסום חינם ממודעה שמציגה ילדה מאופרת שלובשת קצת מדי בתנוחה שמציעה הרבה יותר ממוצר או שירות. לא מספיק לדעתי. אפילו מעוז השמאל הצקצקני, עיתון הארץ, הדגל המוסרי של עיתוני ישראל שנותן במה יומית לגדעון לוי משתתף בטמטום בתאוות ממון. אבל הכי מרתקים הם פעילי שמאל ששמתרכזים בנןשא מדמם אחד-אנחנו והפלסטינים. גם מתוכם יש מחנות וקבוצות שמעורבבות ומשתלבות אחת בשניה ללא סימנים מזהים ברורים.

יש את אלה שמפגינים בכיכר בהפגנות הגדולות של העבודה ומרץ (מעטים). יש שלוקחים צד מובהק וחזקים בשיחות קפה וצקצוקי לשון וכאלה שמדברים שעות על הכיבוש, חלקם תתפלאו הגיע לבלוגספירה. המילה הנפוצה ביותר בבלוגים בעברית היא הכיבוש.

פעילי שמאל שנתן בהם סימנים (אבל מה זה קלושים)
יש את חבורת העורכים-כותבים-מגישים שמצילים בגבורה את הציבור הישראלי בשטיפת מוח וזווית ראיה מעוותת וחד צדדית. יש את המפגינים והמפגינות בבלעין ויש את המחרימים מחו"ל ובעלי התפקידים האקדמיים שקוראים להחרים את המוסדות האקדמיים שבהם הם עובדים. אותם אני מכנה פעילי "אם רק היה לי".

אותם הייתי רוצה לחקור. בוהים על ספה באור בין ערביים ושעון כיס מתנדנד מולם. הייתי משלם הון כדי להפנט אותם למספר דקות, רק כדי להבין מה מניע אותם. לדעת מה הם רוצים באמת. מה היו עושים אם היה להם שרביט קסמים שיכול להפוך את המציאות באזור בדיוק לאופן שבו הם רוצים.

בתוך הפנטזיה האולטימטיבית של פעילי "אם רק היה לי"
אנטי-קליימקס או לא, אבל באמת שאין לי מושג קלוש מה היה קורה אם פעילי שמאל מקבוצת "אם רק היה לי" היו מגשימים את חלומם. לא יודע אם יש בפנטזיה מדינת ישראל או מדינה יהודית, שלטון דמוקרטי, ממשל בינלאומי או אולי שלטון ערבי. אני לא יודע באיזה שפה מדברים בה.

לא יודע אם אנחנו אוכלים מים ושותים קמח כי כל העולם החרים אותנו. אין לי מושג אם התאסלמנו כדי לשרוד או על כמה מדינות לשעבר משתרעת הממלכה הפלסטינית. אני לא בטוח אם וכמה ישראלים נרצחו, נאנסו או הוגלו במעבר מעולם המציאות לפנטזיה האולטימטיבית שלהם. אני פשוט לא יודע.

אם רק הייתי יודע שהם בעצמם יודעים מה הם רוצים, הייתי הרבה יותר רגוע.

.

חשבת על זה?

